Co číst v březnu aneb co nám nabízí časopisy...

Pojďme se podívat, co nám tento měsíc nabízí časopisy s koňskou tématikou:

Reiter Revue International (německý časopis)
     - tématem měsíce jsou pomocné otěže
     - interview: Paul Schockemöhle a Klaus-Martin Rath (spolumajitel, jezdec Totilase)
     - nošení přilby v drezurním sportu (s přilbou do Grand Prix)
     - portrét: plemenný hřebec Lissaro van de Helle (+ soutěž o připouštění zdarma tímto hřebcem)
     - portrét: skokový trenér Manfred Kötter
     - Ingrid Klimke: cviky pro lepší koordinaci jezdce
     - atd.

St. Georg (německý časopis)
     - návštěva u vítězů spol. šampionátu, hřebců Callaho's Benicio a Lemony's Nicket
     - hodnocení hříbat: hodnocení exteriéru hříbat, rady expertů
     - hodnocení slavných koní dle jejich hříběcích fotek (např. Totilas, Poetin, Uthopia a dalších)
     - záludnosti na parkuru
     - opět přilby
     - projekt Totilas

PferdeSport International (německý časopis)
     - závody Neumünster
     - kvalifikace na OH
     - stanice hřebců Tebbel
     - portrét hřebce: Diamant de Semilly

No a aby se neřeklo, tak se koukněme i na to, co nám nabízí české časopisy:
Koně & hříbata   http://www.koneahribata.cz/
Svět koní http://www.i-minerva.cz/svet_koni/obsah.php?r=2012&m=1 (dvouměsíčník, letos vyšlo zatím jen lednové číslo)

Přiznání: České časopisy o koních nečtu. Po zjištění, že si v Jezdectví přečtu 1-2 články (a někdy ani to ne) mi došlo, že nemá cenu ho kupovat. Časopis Koně & hříbata jde zcela mimo mne a Svět koní jsem si přečetla poté, co jsem ho zdarma (jako reklamní vzorek) dostala na předváděčce hřebců ERC Mnětice, ale také to není můj šálek čaje (víc než 1 článek jsem prostě nepřečetla). Opravdu si radši připlatím za časopisy německé, kde si více než 2 články přečtu vždy (ceny německých časopisů jsou většinou 5,- eur). Ale abyste si nemysleli, že nemám ráda český tisk, každý den čtu MF Dnes :-)

Komentáře

  1. Páni, tak to abych si sehnala všechny tři uvedené časopisy, protože to musí být fakt počtení! Opravdu velice zajímavé články na jistě stejně zajímavé úrovni.
    Jinak k těm českým.. Koně a hříbata se mi dostanou do ruky sporadicky a stejně jako Svět koní mi (bohužel) nestojí za investici. Netvrdím, že se tam čas od času nemůře objevit dobrý článek, ale čas od času je málo, za mě prostě ne.
    No a Jezdectví je kapitola sama pro sebe. Jsem stále ještě ve stadiu, kdy se snažím vstřebat maximum informací ze všech možných zdrojů, takže mimo westernu ho přečtu takřka celé, i když některé strany pravda pouze letecky, abych zjistila, zda neobsahují nějakou zajímavou informaci. Ale přesně, jak píšeš- opravdu celé a pozorně čtu tak 2-4 články, je to číslo od čísla, přičemž nevynechám etologii, příběhy z kliniky, chovatelské (nejen) úvahy (nejen) pana Hošáka, případně rozhovor se zajímavou osobností. Ale pořád je to prostě málo- vzhledem k pozici, kterou časopis na českém trhu zaujímá, resp. by chtěl/měl zaujímat...
    Je to sice smutné, ale je to stejný případ, jako když se na VŠ v oboru přímo koňského zaměření pozastavujeme nad naprosto nesmyslnými, neustále se opakujícími a hlavně silně povrchně zpracovanými okruhy či chcete-li sylaby učiva. Odpověď je nasnadě- není z čeho brát, nemá to kdo učit/napsat. Prostě u nás chybí ti oborníci, kteří by měli psát články a vést semináře a přednášky. A pokud už takoví jsou, pak o nich nikdo neví a oni ve své skromnosti se nikde sami nepřihlásí...
    Achjo, poněkud smutné úvahy na sobotní večer :)

    Markéta.

    OdpovědětVymazat
  2. No jsou takoví chytří, co si můžou číst odborné publikace i v jiné, než mateřské řeči a jsou takový blbci, kam se řadím já, co by v těch německých časopisech koukali jen na obrázky :-) ...tím se vyčleňuji z možnosti porovnání nesrovnatelného a musím vzít za vděk tím, co pak ti chytří někde přečtou a podělí se o vše zajímavé, jinak ten St. Georg musí být super čteníčko pro každého chovatele .... Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni Lenko, teď jsem trochu na rozpacích. Rozhodně bych nerada, aby někdo tento blog bral tak, že ze sebe dělám chytrou :-( Odborníkem nejsem a nejspíš ani nikdy nebudu.
      Spíš mi šlo o to zveřejňovat zde informace (a své názory, to nepopírám) ohledně chovu v ČR i zahraničí. U nás se bohužel informovanost nenosí a pokud už je někdo odborníkem mlčí :-(

      Jinak jsem zcela normální člověk (ačkoliv by mě určitě pár lidí nazvalo sarkastickou potvorou, ale holt mám ráda upřímnost)...

      Vymazat
    2. Ježíš to tak ani nemělo být myšleno....spíš, že to nemůžu porovnat, jak jsem psala, srovnávání nesrovnatelného :-), protože takový super časopisy u nás prostě nikdy vycházet nebudou. A ten povzdech nad tím, že se řadím k blbcům, co neumí cizí řeči je prostě na místě, jsem starší generace a s ruštinou moc nevystačím a i tu už jsem zapomněla :-)a tak přeju aspoň všem mladším, co už řeči dělají, že mají tu možnost se vzdělávat a mě pak stačí, když mi o tom alespoň povědí, co se ve světě děje, protože v našich časopisech typu Jezdectví, se toho moc nedovím. Jinak jsem taky normální :-)snad ...... L.

      Vymazat
  3. Dobrý den, velmi se mi líbí Váš blog a oceňuji nové informace. Myslíte, že by se Vám podařilo sehnat pořadí plemeníku v německu pro drezuru a parkur. Aleš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu :-)
      Nejsem si jistá Aleši, jaké pořadí plemeníků by to mělo být. Pokud vás zajímají odhady plemenných hodnot, tak ty jsou zde: http://equitinas.blogspot.com/2012/01/plemenne-hodnoty-hrebcu-za-rok-2011.html
      Jestli Vás (tě - netuším zda mohu tykat) zajímá jiný žebříček, tak mi prosím napište jaký. Existují žebříčky mezinárodní pod záštitou FEI/WBFSH (zrovna zpracovávám článeček), kam ale patří i další plemena než německá, ale myslím, že jsou objektivnější. Pokud by se totiž braly jen německé žebříčky, nezapočítávají se potomci v rámci jiných PK než těch německých, tzn. lehce zkreslené informace.

      Vymazat
  4. Zdravím Tino,

    děkuji za zajímavý blog :). S Vaším názorech o českých časopisech souhlasím, chci se zeptat, kde sháníte ty německé a zda nejsou také tak plné reklam jako např. Svět koní?

    Přeji hezký den,

    Anna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Abych pravdu řekla Anno, tak nejsem schopna posoudit kolik reklamy v sobě má Svět koní, protože výtisk zdarma skončil velmi brzy v popelnici na papír a poměr reklama/text se mi bohužel zpětně nevybavuje, ale o obsahu německých časopisů více říci mohu.
      Např. zářijové vydání St. Georg má 162 stran, přičemž od strany 124 jsou inzeráty. Reiter Revue na září má 146 stran a inzeráty od strany cca 20 stran. Reklamu tam najdete samozřejmě také, ale nijak nepřebývá a neruší.
      Takže pokud můžeš (tykání snad nevadí), jdi do toho. Nejlepší je koupit si jeden výtisk v trafice, a pokud se ti zalíbí, pak objednat. Koupit je můžeš buď v trafikách za hranicemi, případně přímo na webových stránkách jednotlivých časopisů, kde si je můžeš předplatit, objednat jednotlivá čísla zpětně nebo nabízejí i "zkušební předplatné" jen na 3 měsíce.
      Co se obsahu týče, logicky bývá velmi podobný v případě chovatelských a sportovních událostí, ale já si oblíbila všechny 3. Každý má svůj "styl" a svá témata měsíce :-)
      Jen pozor, jeden výtisk stojí cca 5 eur, takže výlety za hranice pro časopisy s pravidelnou útratou 15 eur jen za "čtení" mohou být pro drahé polovičky/rodinu/přátele nepochopitelné. Méně bolestivá je forma předplatného, kdy drazí nevidí částku za ním schovanou :-)

      Uff, to jsem se zase rozepsala a pořádně ani nic neřekla. Ale jestli máš zájem a nedostaneš se za hranice, tak ti mohu říjnové číslo některého z časopisů (nebo všechny) koupit a poslat, pochopitelně až vyjdou.
      Musíme si pomáhat, ne? ;-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky